Meminum air yang banyak terbukti mampu membuatkan tubuh tidak dehidrasi dan meyebabkan kulit akan lebih sihat dan muda.Buah beri seperti strawberi, blueberi, , cranberi, dan raspberi, juga baik untuk antioksidan. Buah beri mampu meningkatkan sistem kekebalan tubuh serta menajamkan ingatan.

Ketawa baik untu kesihatan

Menurunkan kadar gula dan karbohidrat dalam makanan dan minuman dapat panjangkan usia satu tahun serta mampu mengurangi risiko sakit mental.
Membersihkan halaman rumah seperti menyapu, mencuci piring baik untuk kesihatan yang dilakukan selama 30 minit akan membakar 150 kalori dan menurunkan tekanan darah. Masalah tekanan darah ini juga akan memanjangkan usia seseorang.Berpikir secara positif juga memanjangkan umur seseorang kerana orang yang berpikiran negatif biasanya mudah diserang penyakit jantung dan stroke. Ketawa jugadapat membantu seseorang merasa lebih baik dalam menjalani kehidupan.Jangan terlalu memanjakan tubuh kerana gerakan tubuh seperti berolahraga ,berjogging atau berjalan berpengaruh dalam memanjangkan usia .Melakukan kegiatan amal penting untuk hidup bersemangat, bahagia dan panjang umur.