Selasa, 14 September 2010

Gadis Yang Bersin 12.000 Kali Sehari

Lauren Johnson kelihatan seperti gadis 12 tahun pada umumnya, kecuali bahwa dia tidak boleh berhenti daripada bersin. Dia bersin lebih dari 20 kali seminit atau 12.000 kali sehari. Bersin tanpa henti itu bermula  ketika Lauren dari Virginia, Amerika Serikat (AS), terkena selesema.situasi tersebut membuat para dokter keheranan.Selama lima minit temuramah pada acara Today Show di AS, Lauren bersin ratusan kali.
Gadis berusia 12 tahun yang digelar "Gesundheit Girl" (gesundheit dalam bahasa Jerman untuk menunjukkan harapan akan kesehatan yang baik bagi orang yang habis bersin) mengatakan, "Saya tidak boleh berhenti daripada bersin. Saya sungguh tidak nyaman".Lauren dan ibunya Lynn Johnson tampil di acara Today Show dalam usaha untuk mencari penyelesaian bagi mengobati penyakit bersin yang tidak berhenti itu. Seorang dokter pakar yakin dia menderita sebuah sindrom yang dikenali sebagai bersin mesin gun (machine gun sneezing), di mana mangsanya akan bersin secara terus-menerus.

Ibunya Lynn Johnson, selama dua minggu terakhir menemui beberapa dokter untuk mendiagnosis dan mengobati putrinya. Mereka, sejauh ini, telah mencuba 11 cara perubatan yang berbeza.Mereka telah mencoba hipnotis, tetapi itu juga tidak berhasil. Lauren juga mencari seorang ahli terapi untuk mengobati anak gadisnya itu.
Lauren mengatakan kepada stesen berita tempatan, "Bahagian yang paling susah dari bersin ini adalah tidak boleh hadir ke sekolah dan ketika orang-orang melihatnya penuh keheranan".
 


kirim komentar anda melalui emai disini


Baca Juga Yang Lainnya Tentang :

Kata Mereka